چه تعداد رول کاغذ دیواری نیاز داریم؟

در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به تعداد رول و موارد مهم در سفارش کاغذ دیواری

با توجه به اینکه عمدتا طول کاغذ های دیواری بین ۹ تا ۱۰ متر میباشد (۹ متر استاندارد تولید برای کشورهای آسیای شرقی است) در صورتی که کاغذ دیواری مورد نظر ما فاقد طرح خاص (گل، داماسک یا …) باشد از هر رول حداقل سه طاقه میتوان برداشت کرد یعنی اگر این کاغذ ۹ یا ۱۰ متر باشد مهم نیست!

توجه داشته باشید به دلیل اینکه ارتفاع دیوار ها معمولا ۲٫۸۰ یا ماکزیمم ۳ متر است پس معمولا در خرید کاغذ دیواری به ارتفاع دیوار توجه نمیشود و فقط به طول دیواری که میخواهیم کاغذ دیواری را روی آن نصب کنیم توجه میشود.

اما در حالتی که کاغذ دیواری مورد نظر ما طرح دار باشد میزان دور ریخت کاغذ بیشتر میشود. در این حالت شاید از هر رول ۹ متری ماکزیمم ۲ طاقه کاغذدیواری بتوانیم بگیریم.

(توجه داشته باشید اگر کاغذدیواری انتخابی شما ساده باشد میزان دور ریز آن کمتر و اگر طرح دار باشد دور ریز کاغذ یا به اصلاح نصاب “پِرت” کاغذ بیشتر میشود)

اما مورد بعدی و نهایی برای تعیین تعداد رول کاغذ دیواری مورد نیاز ما چیست؟

تا اینجا در مورد طول کاغذ دیواری صحبت کردیم و تعداد طاقه هایی که هر رول به ما میدهد را به دست آوردیم. اما مورد بعدی در مورد فضایی است که هر طاقه برای ما پوشش میدهد.

توجه داشته باشید کاغذ دیواری هایی که شما خریداری میکنید معمولا دارای عرض های متفاوت هستند

عرض های موجود در بازار عبارتند از “۰٫۵۳ ، ۰٫۷۰ ، ۱٫۶ و ۱٫۱۰”متر خوب طبیعتا اگر کاغذ خریداری شده توسط شما ۰٫۵۳ متر عرض داشته باشد از هر رول ۱۰ متری شما ۳ طاقه خواهید داشت و به این معناست که به اندازه (۱٫۵) متر از عرض دیوار را پوشش میدهید.

اما این بدان معنا نیست که کاغذ های با عرض بیشتر بهتر هستند !!! تصور کنید شما کاغذ با عرض یک متر خریداری کرده این و دیوار اتاق شما سه متر و ۳۰ سانت باشد در این حالت باید ۴ رول سفارش دهید و با توجه به اینکه کاغذ های عرض بالا قیمت بالاتری نیز دارند پس نهایتا هزینه دور ریز شما شدیدا بالا خواهد رفت.

امیدوارم این مقاله برای شما دوست عزیز کاربردی باشد
نویسنده محمود نوری