کاغذدیواری

چاپ پوستر دیواری سه بعدی و برجسته

چاپ پوسترهای دیواری برجسته

امروزه توجه به دکوراسیون داخلی خانه برای بسیاری از افراد از اهمیت بسیاری برخوردار است. استفاده از پوستر دیواری با نماهای مختلف یکی از مدرن‏ترین محصولات دکوراسیون داخلی است که طرفداران زیادی دارد. این پوسترها انواع مختلفی دارند که افراد مطابق باسلیقه خود طرح، جنس و رنگ آن‏ها را انتخاب می‏کنند. در میان انواع مختلف پوسترها، پوستر دیواری برجسته توجه بسیاری از افراد، باسلیقه ‏های متفاوت را به خود جلب کرده است.

اگر قصد دارید تصاویر برجسته‎ و بسیار زیبا را برروی فضاهای مختلف داشته باشید، انتخاب پوستر دیواری برجسته بهترین گزینه برای زیباترکردن محیط زندگی شما است. همچنین اگر می‏خواهید درباره پوسترهای دیواری برجسته اطلاعاتی را کسب کنید تا پایان با ما همراه باشید.

پوستر دیواری چیست؟

پوستر دیواری یک نوع کاغذ دیواری است که باتوجه به نیاز افراد در طرح و اندازه‏های مختلف برروی دیوار نصب می‏شود. این نوع پوسترها معمولا برای یک بخش از دیوار مورد استفاده قرار می‏گیرند و زیبایی آن مکان را دوچندان می‏کنند. پوسترهای دیواری با کاغذ دیواری تفاوت دارد. در کاغذ دیواری طرح‏های تکرار شونده وجود دارد درصورتی که در پوستر معمولا طرح‏های تکراری وجود ندارد.

پوسترهای دیواری به ‏دلیل به ‏کاربردن تصاویر جذاب تاثیر بسیاری در محیطی که مورد استفاده قرار می‏گیرد، دارد. پیشنهاد می‏کنیم در انتخاب پوسترها از میان کاتالوگ‌ها دقت کنید، زیرا ممکن است طرحی که انتخاب کرده‌اید بعد از اجرا نتیجه معکوس داشته باشد و آن چیزی که می‏خواهید، نباشد. برخی از کاتالوگ‌ها تصویری از نمونه اجرا شده پوستر در فضای واقعی برای شما به نمایش می‌گذارند که در انتخاب مناسب پوستر به ‎شما کمک بسیاری می‏کند.

پوستر برجسته واقعی چیست؟

امروزه استفاده از انواع دیوارپوش‎ها بسیار گسترده و متنوع شده‌ است و روز به روز پوسترهایی با رنگ و مدل‏های مختلف به بازار عرضه می‎شود. شما باید به این نکته توجه کنید که انواع پوستر دیواری برجسته و معمولی برای زیباتر کردن فضای داخلی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‏گیرد. این پوسترها از مواد خاصی تولید می‎شوند.

برخی از افراد فکر می‎کنند که پوسترهای سه بعدی و پوستر دیواری برجسته واقعی یکی هستند و در هنگام خرید کاغذ دیواری، به شما یک محصول را نشان خواهند داد. درصورتی که تفاوت زیادی بین این دو پوستر وجود دارد. اگر شما به ‎دنبال پوستر برجسته واقعی هستید، پیشنهاد می‎کنیم به فروشگاه‎های معتبر مراجعه کنید.

پوستر دیواری سه بعدی چیست؟

ایجاد محیطی جذاب یکی از دغدغه‏ های نگران‏ کننده بسیاری از افراد است تا بتوانند از این طریق شخصیت خود را نمایش دهند. نوع چیدمان و دکوراسیون منزل می‏تواند به شما کمک بسیاری کند تا شما بتوانید نوع تفکر و سلیقه خود را به دیگران نشان دهید. استفاده از پوستر دیواری سه بعدی یکی از بهترین راه‎ها برای ایجاد یک دکوراسیون جذاب در منزل و یا محیط کار است.

پوستر دیواری سه بعدی یکی از مدرن‎ترین محصولات دکوراسیون داخلی است که طرفداران خاص خود را دارد. این پوسترها طرح‏های خاصی دارند و جلوه‏‎ای سه بعدی و برجسته ایجاد می‏کنند که توجه افراد را به خود جلب می‏کند. برخی از افراد به‏ جای استفاده از وسایل و مجسمه‏ های گران قیمت از این پوسترها برای زیباترکردن دکوراسیون خود استفاده می‏کنند. در واقع دیوارپوش های سه بعدی جایگزین بسیار مناسبی برای این محصولات گران قیمت است.

پوستر سه بعدی و پوستر برجسته واقعی چه تفاوتی بایکدیگر دارند؟

پوسترهای سه بعدی یک چاپ ساده از طرح‎های مختلف است که روی کاغذ چاپ می‎شوند اما به دلیل طرح‏های خاصی که از طبیعت، چهره، گل‏ها و ... دارند، بسیاری از افراد فکر می‏کنند که آن‏ها سه بعدی هستند. درصورتی که پوستر دیواری برجسته به اندازه 2 الی 3 میلی‎متر برجسته هستند و طرح‎های بی نظیری دارند. پوسترهای برجسته واقعی در طرح، مدل و رنگ‎های مختلفی و باکیفیت بی‏نظیری در اختیار مشتریان قرار داده می‎شود.

همچنین پوستر دیواری برجسته از نظر جنس، ابعاد و قیمت با پوستر سه بعدی تفاوت دارد. با دیدن این نوع پوستر حس سه بعدی برای انسان ایجاد می‎شود و باعث ایجاد بعد بر روی دیواری که مورد استفاده قرار می‏گیرد، می‏شود. این امکان وجود دارد که شما تصویر مورد نظر خود را مانند تصویر عروسی و فرزند خود را به شکل سفارشی برروی این نوع از کاغذ دیواری چاپ کنید و یا تصاویری از گل و یا فضای زیر آب و... را در پوستر دیواری سه بعدی به تصویر بکشید.

بااستفاده از پوستر دیواری برجسته این امکان برای شما وجود دارد که دکوراسیون منزل خود را با کمترین هزینه تغییر دهید. قیمت پوستر دیواری سه بعدی نسبت به کاغذ دیواری بیشتر است، اما ماندگاری و زیبایی ان نیز چند برابر است و به دلیل زیبایی منحصر به ‏فردی که دارد، نیاز نیست که در فواصل کمی آن را تعویض کنید. درنتیجه خرید پوستر سه بعدی ارزش سرمایه گذاری دارد.

تفاوت پوستر دیواری برجسته با کاغذ دیواری

همانطور که بیان کردیم پوستر دیواری با کاغذ دیواری تفاوت دارد. شاید هردوی آن‏ها در نگاه اول شبیه به‏ یکدیگر باشند، اما در طرح و ابعاد با یکدیگر کاملا متفاوت هستند. طرح‏های کاغذ دیواری پشت سر‌هم تکرار می‌شود، اما پوستر به این صورت نیست. پوستر یک عکس بزرگ است که برروی دیوار نصب می‎شود. همچنین جنس این دو دیوارپوش نیز با‌هم متفاوت است.

از دیگر تفاوت‌های پوستر و کاغذ دیواری در نصب آن‏ها است. شما باید به این نکته توجه کنید که نصب کاغذ دیواری پوستری به دقت بالایی نیاز دارد و شما برای نصب آن‏ها باید از افراد متخصص و باتجربه کمک بگیرید. همچنین نصب پوستر باید طوری باشد که تصویر نهایی به صورت یکپارچه به نظر بیاید. این نصب می‌تواند به صورت همپوشان نیز باشد که در این حالت با قرار دادن لبه کاغذها روی یکدیگر، تصویر پیوسته‌ای به دست می‌آید.

در چه مکانی بهتر است از پوستر سه بعدی و پوستر برجسته واقعی استفاده کنیم؟

پوسترهای سه بعدی در فضاهایی که متراژ کمتری دارند بهتر است استفاده نشود. زیرا استفاده از این پوسترها باعث می‎شود که محیط کوچک‎تر به نظر آید و اگر شما از فاصله نزدیک به پوستر نگاه کنید حس بزرگ نمایی بیش از اندازه برای شما ایجاد خواهید شد. همچنین پوستر بیش از حد جلب توجه می‎کند. اما پوستر برجسته واقعی به این صورت نیست و در هر محیطی و با متراژهای مختلف استفاده می‎شود. همچنین پوستر برجسته واقعی به دلیل طراحی منحصر به فرد و اصولی که دارد بسیار جذاب است و شما از هر زاویه ای که آن را نگاه کنید جذاب است و زیبایی خاصی به محیط می‏دهد.

جنس پوسترها و مواد تشکیل دهنده پوستر برجسته واقعی چیست؟

برای ساخت پوستر دیواری برجسته از کاغذ درجه یک استفاده می‎شود تا ماندگاری بالایی داشته باشد و شما بتوانید سال‏های زیادی بدون کوچکترین مشکل از آن استفاده کنید. پیشنهاد می‏کنیم این نوع پوسترها را از فروشگاه‏های معتبر خریداری کنید. انواع پوسترهای درجه یک توسط مجموعه پوستر دیواری برجسته تاپ دکور تولید و عرضه می‏شود. این پوسترها بسیار باکیفیت و در طرح‏های مختلف برجسته تولید می‏شوند که غبارگریز و قابلیت انعطاف بالایی دارند، طوری‏که اگر آن‏ها راخم کنید، خط و خش بر روی آن‎ها نمی‏افتد و به‏ حالت اول باز می‏گردد.

همچنین باید به این نکته توجه کنید که اگر پوستری را که انتخاب می‏کنید، جنس آن PVC باشد مزایای بسیاری دارد. PVC نوعی پلاستیک است که یکی از کاربردی‏ترین مواد در صنعت پتروشیمی است. 

از مزایای استفاده ازمواد PVC در پوستر برجسته این است که گرد و غبار را به خود جذب نمی‎کند و شما می‎توانید به‎‎راحتی و با یک دستمال نم دار آن را تمیز کنید‏. این پوستر ضد آتش است و مانع از عبور حرارت می‏شود، از مقاومت بالایی نسبت به سایر محصولات برخوردار است. مقاوم در برابر انواع حشرات موزی است، همچنین ضد آب و قابل انعطاف است.

پوسترهای دیواری برجسته چگونه تولید می‏شوند؟

پوستر دیواری برجسته دو مرحله با استفاده از دست و دستگاه تولید می‎شوند. ابتدا با استفاده از دستگاه های یو وی، چاپ با کیفیت بالا انجام میشود که در آن از مواد درجه یک استفاده می‏کنند. بعد از این مرحله نوبت به مرحله برجسته سازی با دست است، که در آن برجسته سازی کاغذ با مواد درجه یک و بسیار مقاوم و فرم دادن صورت می‏گیرد.

 سپس مرحله اکلیل پاشی است که باید با دقت بسیار بالا و در زوایای خاصی برروی اشکال برجسته پاشیده شود.

دستگاه چاپ کاغذ دیواری

امروزه باپیشرفت علم وصنعت چاپ در دنیا و با ظهور دستگاه‎های چاپ اکوسالونت این شرایط برای بسیاری از افراد که در این زمینه فعالیت دارند، فراهم شده است که چاپ انواع پوسترها نسبت به‏ گذشته بسیار آسان‏تر شده باشد. چاپ کاغذ دیواری یکی از چاپ های پرمصرف بازار دنیا است. دستگاه‏ها و جوهرهای این تکنولوژی جز صنعت‏های بروز و گران قیمت دنیا است. به همین دلیل دستگاه های چاپ پوستر دیواری اختصاصی در کشور ما محدود است و برخی از افرادی که در این زمینه فعالیت دارند به دلیل هزینه های بالای این دستگاه اقدام به تغییر کاربری سایر دستگاه‏ها می‏زنند. اما نتیجه مطلوبی ندارند و با شکست مواجه می‏شوند.

آیا امکان چاپ پوستر با عکس دلخواه و شخصی وجود دارد؟

شما این امکان را خواهید داشت که تصاویر و طرح دلخواه خود را چاپ کنید. اما باید به این نکته توجه کنید که بابت کیفیت تصاویر خود حتما با کارشناسان مشورت کنید. درصورتی که چاپ کاغذ دیواری به این صورت نیست. کاغذ دیواری ها به صورت انبوه تولید می‏‎شود و شما امکان سفارش شخصی آن را ندارید.

پوستردیواری برجسته چه کاربردی دارد؟

استفاده از پوسترها این امکان را دارند که حال‌و‌هوای فضا را عوض کنند و به محیط  جلوه بدهند. برخی از پوسترها باعث می‏شوند که فضا از لحاظ بصری وسیع‌تر نشان‌ داده شود. از پوسترها می‎توانید به عنوان یک عنصر دکوری در طراحی داخلی استفاده کنید. شما می‏توانید از انواع پوسترهای دیواری برجسته در دفاتر کار، منازل، فروشگاه‏ها و بسیاری از مکان‏های دیگر استفاده کنید.

 برخی از این نوع پوسترها برای اتاق کودکان و نوجوانان تولید شده‌اند. یکی از کاربردهای مهم پوستر دیواری برجسته، استفاده برای پس‌‌زمینه تلویزیون است که باعث می‎شود دیوار پشت تلویزیون را بسیار جذاب کند. درحالت کل برای انتخاب پوستر دیواری باید به برخی نکات توجه کنید که به ‎شرح زیر است:

  • دوام بالای پوستر نسبت به رنگ کردن دیوار یکی از مزایای پوستر است. زیرا دیوارهای رنگ شده بعد از مدتی ترک خورده و دیگر آن جلوه براق اول را نخواهند داشت، اما رنگ و جلوه پوستر‌ها ثبات بیشتری دارد.
  • شما می‏توانید طرح مورد نظر خود را به مجموعه تاپ دکور بسپارید تا در سریعترین زمان آن را تولید و اجرا کنند.
  • نصب پوستر دیواری برجسته بر روی سالن پذیرایی بر حسب سلیقه شما باعث زیبایی دو چندان دکوراسیون پذیرایی می‎شود. اما باید رنگ آن را طوری انتخاب کنید که با رنگ‌های به ‌کار رفته در دکوراسیون سالن پذیرایی هارمونی داشته باشد.
  • پوسترهای دیواری برجسته برای پشت تلویزیون بسیار کاربردی است و بیشتر از طرح‌های گلدار سه بعدی استفاده می‏شود. طرح و نقش پوستر دیواری نباید به ‎گونه ای باشد که چشم را از صفحه‌ تلویزیون منحرف کند. بنابراین بهتر است طرح‌های شلوغ را انتخاب نکنید.
  • پوستر دیواری اتاق خواب و پشت تخت خواب باید باتوجه به سن و جنسیت افراد انتخاب شود. به عنوان مثال برای کودکان شما می‎توانید از شخصیت‌های کارتونی استفاده کنید تا توجه کودکان را به خود جلب ‌کند‌.

خرید پوستر دیواری

اگر شما قصد خرید انواع پوستر دیواری را دارید، می‎توانید به صورت حضوری و اینترنتی اقدام به‏ خرید کنید که هرکدام مزیت‏هایی دارد. درصورت خرید اینترنتی شما در زمان و هزینه صرفه ‏جویی می‏کنید. یکی از سایت‏های معتبر در این زمینه تاپ دکور است. این مجموعه از سال 1400 اقدام به تولید کاغذ دیوار‎ی‎های PVC قابل شستشو در ایران کرده است و امروز توانسته است مقدار زیادی از نیاز بازار ایران را با تولید با کیفیت تامین کند. 

در این مجموعه انواع مختلفی از کاغذ دیواری‏ با سبک‎های مختلف متناسب باسلیقه‏ افراد تولید می‎شود. تمام پوسترهای دیواری این مجموعه قابل شستشو است و به دو صورت مات و براق در ابعاد مختلف قابل سفارش است. همچنین شما می‏توانید برای انتخاب بهتر از کارشناسان متخصص و باتجربه این مجموعه راهنمایی بگیرید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید